Reparatie
Als het probleem zich voordoet binnen de garantieperiode bij normaal gebruik is reparatie (of vervanging) altijd kosteloos. Maar ook wanneer het defect buiten de garantieperiode voorkomt of het defect door uw toe doen is ontstaan, kunnen wij u helpen met reparatie.
Wanneer heeft u geen kosten?
U heeft geen kosten binnen de wettelijke garantietermijn. Bijvoorbeeld: u heeft een papiervernietiger gekocht en deze valt opeens uit binnen bij normaal gebruik. Dan gaat het hier om een fabricagefout en zal de reparatie en verzending volledig kosteloos zijn.
Wanneer heeft u wel kosten?
U krijgt wel kosten wanneer een probleem zich voordoet buiten de garantietermijn en/of het probleem is ontstaan door uw toe doen. Bijvoorbeeld: u heeft een papiervernietiger gekocht en stopt hier karton in. Hierdoor lopen de messen vast en is uw product defect. Dit is gebruikersschade omdat de papiervernietiger hier niet voor gemaakt is. Uiteraard kunnen wij dit voor u oplossen, maar hiervoor worden wel kosten in rekening gebracht. Deze kosten kunnen wij vooraf helaas niet aangegeven. Uw product wordt eerst onderzocht door de fabrikant of door de technische dienst, zij stellen een prijsopgave op voor de reparatie en wij wachten op uw bevestiging voordat we starten met de reparatie. Bij sommige fabrikanten worden onderzoekskosten in rekening gebracht.
Wij houden u via de mail op de hoogte van de status van uw reparatie. Indien we extra informatie ontvangen van de reparateur dan sturen wij die u toe. Bijvoorbeeld wanneer de reparatie vertraagd is, omdat er gewacht moet worden op onderdelen.